Karabük Belediyesi Enerjide Tam Bağımsızlık Dönemini Başlatıyor
Eklenme Tarihi: 07.05.2026 135 Görüntülenme

Karabük Belediyesi Enerjide Tam Bağımsızlık Dönemini Başlatıyor

Belediye Başkanımız Özkan Çetinkaya, Belediyenin en büyük gider kalemi olan enerji maliyetlerini kazanca dönüştürecek devrim niteliğinde bir projeyi hayata geçiriyor. "Kendi Enerjisini Üreten Belediye" vizyonuyla başlatılan projeyle, yıllık 50 milyon TL’lik tasarruf doğrudan Karabüklülerin hizmetine aktarılacak.

KENDİ ENERJİSİNİ KENDİ ÜRETECEK!

Karabük Belediyesi, yerel yönetim bütçelerinde en büyük yükü oluşturan enerji maliyetlerini kalıcı olarak ortadan kaldırmak için harekete geçti. Belediye Başkanımız Özkan Çetinkaya tarafından başlatılan ve şehrin tüm damarlarına dokunan proje sayesinde, Karabük Belediyesi artık kendi enerjisini kendi üreten bir kurum kimliği kazanıyor.

Projenin en önemli ayaklarından birini oluşturan kurumsal enerji üretimi kapsamında, Belediye hizmet binaları pasif tüketici konumundan aktif üretici konumuna taşınıyor. Belediye bünyesindeki binalar, yenilenebilir enerji sistemleriyle entegre edilerek kurumun enerji giderlerini sıfırlama noktasına getiriyor. Bu hamleyle Belediyenin mali yapısı güçlendirilirken, elde edilen gelir artışı yeni kentsel yatırımların önünü açacak.

Karabük’ün en hassas noktalarından biri olan su dağıtım sistemleri de bu enerji atağından payını alacak. Ekonomik ömrünü tamamlamış, teknolojisi geri kalmış ve yüksek enerji tüketen eski su motorları, yerini son teknoloji ürünü yüksek verimli ekipmanlara bırakacak. Bu modernizasyon sayesinde su iletiminde enerji sarfiyatı minimize edilirken, özellikle yoğun tüketim noktalarında enerji sürekliliği tam kapasiteyle sağlanacak. Böylece altyapı kaynaklı kesintiler tarihe karışırken, Karabüklülere sunulan hizmetin kalitesi ve güvenliği en üst seviyeye çıkartılacak.

Hesaplı ve mantıklı bir planla hazırlanan bu projenin 3 yıl içinde bitirilmesi hedefleniyor. Toplamda 150 milyon liralık bir yatırımla hayata geçirilen bu vizyon, her yıl Belediye bütçesine 50 milyon liralık dev bir fayda sağlayacak. Yatırım bedelini sadece 3 yıl içinde tamamen karşılayacak olan bu sistem, sonrasındaki süreçte Belediyeye net kar sağlayan kalıcı bir kaynak haline gelecek.

Karabük’ün öz kaynaklarını koruma noktasında kararlı olduklarını belirten Belediye Başkanımız Özkan Çetinkaya, projenin önemine şu sözlerle dikkat çekti; "Karabük Belediyesi olarak artık tüketen değil, enerjisini kendisi üreten ve bu enerjiyi hizmete dönüştüren bir yapıya kavuşuyoruz. Amacımız, Belediye bütçesindeki en büyük yüklerden biri olan enerji maliyetini ortadan kaldırmak. Yıllık 50 milyon TL gibi dev bir kaynağı boşa harcamak yerine; vatandaşımızın yaşam kalitesini artıracak projelerde, mahallelerimizin eksiklerini gidermede kullanacağız. Teknolojisi eskimiş su motorlarımızı ve ekipmanlarımızı yenileyerek hem güvenliğimizi artıracak hem de tam kapasite verimlilik sağlayacağız. Bu proje Karabük’ün yarınlarını inşa etme hamlesidir."

Vefat ve Başsağlığı

Vefat ve Başsağlığı

08.06.2026 30 Görüntülenme

Belediye Başkanımız Özkan Çetinkaya sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada; "Geçirdiği elim kaza neticesinde hayatını kaybeden CHP Karabük İl Başkan Yardımcısı Mustafa Erten’e Yüce Allah’tan rahmet; kederli ailesine, sevenlerine ve Cumhuriyet Halk Partisi teşkilatına sabır diliyorum. Şehrimizin başı sağ olsun" dedi.

Şehir Bize Emanet

Şehir Bize Emanet

08.06.2026 33 Görüntülenme

Karabük’ümüzün her noktasında, gece gündüz demeden çalışmaya devam ediyoruz. Ekiplerimizle birlikte şehrimizin dört bir yanındayız.

Başkan Çetinkaya’dan İçişleri Bakanımız Sayın Mustafa Çiftçi’ye Ziyaret

Başkan Çetinkaya’dan İçişleri Bakanımız Sayın Mustafa Çiftçi’ye Ziyaret

07.06.2026 32 Görüntülenme

Belediye Başkanımız Özkan Çetinkaya sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada; "İçişleri Bakanımız Sayın Mustafa Çiftçi’yi, AK Parti İl Başkanımız Ferhat Salt, Milletvekillerimiz Cem Şahin ve Ali Keskinkılıç ile birlikte makamında ziyaret ettik. Şehrimizin huzuru, güvenliği ve devam eden kamu yatırımları üzerine verimli bir istişare gerçekleştirdiğimiz Sayın Bakanımıza yeni görevinin hayırlı olmasını diliyor; nazik ev sahipliği ve şehrimize gösterdiği yakın alaka için teşekkür ediyorum" dedi.